Onze diensten
Brochures van de hoogste kwaliteit
Jij wil mensen informeren. Bijvoorbeeld over jullie nieuwe producten of diensten. Deze informatie kan je goed kwijt in een brochure. De tekst heb je wellicht al (bijna) af. Nu zoek je nog een brochure ontwerp met een uitnodigende look-and-feel, zodat jouw boodschap straks écht binnenkomt.
Of vraag een gratis adviesgesprek aan
Alles wat je wil weten
Brochure laten ontwerpen
Leuk, je hebt de eerste stap gezet! Vul onderstaand contactformulier in en wij nemen contact met je op om je vraag door te nemen.
Of neem direct contact met ons op via:
Brigittenstraat 13
3512 KJ Utrecht
Alles wat je wil weten
Gratis adviesgesprek
Vul onderstaand contactformulier in en wij nemen contact met je op voor een gratis adviesgesprek.
Of neem direct contact met ons op via:
Brigittenstraat 13
3512 KJ Utrecht
Wij ontwerpen
Jouw blikvanger
Wij zoeken in een brochure ontwerp de perfecte balans tussen tekst en beeld, zodat jouw boodschap goed uit de verf komt. Want: de eerste indruk telt. Onze grafisch ontwerpers verdiepen zich in jou en jouw doel(groep). Zo zorgen we dat je de lezer boeit met inhoud én vorm.
Stap voor stap
Onze werkwijze
Stap 1
Kennismaking
en offerte
Stap 2
Brainstorm
en concept
Stap 3
Presenteren
en feedback
Stap 4
Uitwerking
ontwerp
Stap 5
Oplevering
en drukwerk
Zet nu de eerste stap
Naar een persoonlijke oplossing voor jou!
Of vraag een gratis adviesgesprek aan.
De kunst van een goede brochure
Brochures kom je overal tegen en zijn in alle soorten en maten ontworpen. Ze hebben over het algemeen een informatieve functie. In tegenstelling tot een flyer of folder, kunnen in het ontwerp van een brochure grotere hoeveelheden informatie makkelijk worden gebundeld. Zo kun je denken aan brochures met de programmering van concerten, brochures met daarin de inhoud van opleidingen aan de universiteit, maar ook brochures die je tegenkomt bij de tandarts, met daarin uitleg over hoe je zorgt voor een gezond gebit. Om een boodschap goed over te brengen, is het ontwerp van een brochure heel belangrijk.
Hoe ziet een brochure eruit?
Met een brochure bedoelen we een klein, gebonden boekje waarin je meer details kwijt kunt dan in een folder. Een brochure heeft namelijk meer pagina’s. Dat heeft een reden: het wordt voor andere doeleinden ingezet. Je deelt een brochure bijvoorbeeld uit aan aankomende studenten na een open dag, aan geïnteresseerden na een productpresentatie of aan toeristen die de bezienswaardigheden in de omgeving willen ontdekken.
Het ontwerp van een brochure is minstens zo belangrijk als de inhoud. Een goede brochure begint altijd met een aantrekkelijke omslag die meteen de aandacht trekt. Deze omslag moet niet alleen de kern van de inhoud communiceren, maar ook nieuwsgierig maken, zodat de lezer verder wil bladeren. Voor dat laatste is een pakkend ontwerp natuurlijk erg belangrijk. Denk hierbij aan het gebruik van sterke beelden, een pakkende kop, en goed gekozen kleuren die passen bij de huisstijl of het thema van de brochure. Hierna volgt een goed geschreven tekst met de juiste informatie.
Benieuwd naar ons ontwerp? Klik hier voor een voorbeeld.
Wanneer is een brochure succesvol ontworpen?
Een goed brochure design combineert een sterke visuele uitstraling met een heldere en gestructureerde lay-out. Het bevat hoogwaardige afbeeldingen, leesbare typografie en strategisch geplaatste elementen die de lezer begeleiden. Bij het inhuren van onze grafisch ontwerpers worden jouw brochures ontworpen met jouw doelgroep in gedachten, zodat de inhoud perfect aansluit bij je behoeften. Daarnaast zorgen wij ervoor dat de branding consistent is en de boodschap krachtig overkomt. Een succesvol ontwerp nodigt uit tot lezen en versterkt de professionaliteit van jouw bedrijf. Bij ons ben je verzekerd van een brochure die zowel informatief als aantrekkelijk is.
Wat zet ik in een brochure?
Hoewel je in een brochure meer tekst kwijt kan dan in een flyer of folder, is het nog steeds belangrijk om de tekst kort en bondig te houden. Zo blijft het voor de lezers behapbaar en begrijpelijk. Geef daarom een inleiding en/of persoonlijk voorwoord, waarin je introduceert wat er in de brochure te lezen is. Vervolgens bied je de tekst gestructureerd aan, dus met duidelijke titels, tussenkopjes en alinea’s. Daar draagt een goed ontwerp aan bij. Waarschijnlijk wil je de lezer ook nog aanzetten tot actie; hiervoor gebruik je een ‘call to action’ zoals ‘bestel jouw gratis proefproduct op onze website’. Uiteraard sluit je de brochure af met jullie contactgegevens.
Waarom heeft een brochure grafische vormgeving nodig?
Een brochure is vaak het visitekaartje van je bedrijf, product of evenement. Het is een middel om een blijvende indruk achter te laten en kan je doelgroep overtuigen van de waarde van jouw aanbod. Een goed ontworpen brochure draagt bij aan de professionaliteit en betrouwbaarheid van je organisatie. Grafische vormgeving ondersteunt dus jouw doel en is daarmee van grote meerwaarde: het stelt de lezer in staat zijn aandacht bij de tekst te houden en voorkomt afdwaling.
Door de informatie op een heldere, aantrekkelijke wijze te presenteren, en daarnaast in overeenstemming met een huisstijl aan te kleden, creëer je ook een zekere mate van herkenbaarheid bij de lezer. Onze ontwerpers gebruiken verschillende grafische elementen om jouw boodschap pakkend aan de lezer te presenteren. Dat gaat verder dan kleurgebruik en lettertype: denk aan illustraties, grafieken of infographics om informatie overzichtelijk weer te geven, maar ook aan verschillende papiersoorten en -formaten om het ontwerp van jouw brochure uniek te maken. Zo zorg je voor een brochure ontwerp met impact!
Het inhuren van een grafisch ontwerper helpt je om jouw brochure zo professioneel en onderscheidend mogelijk vorm te geven. Door jarenlange ervaring weten onze vormgevers precies wat daar nodig voor is.
Benieuwd naar ons ontwerp? Bekijk hier een voorbeeld.
Waarom bereik ik met een brochure resultaat?
We horen je denken: waarom zou ik nog de moeite steken in het ontwerp van een brochure als men tegenwoordig alles online leest? Toch kent het gebruik – ook nu nog – voordelen:
- Tastbaar – Een brochure is tastbaar. Je kan het doorbladeren, meenemen naar huis en het biedt de mogelijkheid de informatie fysiek aan anderen door te geven. Hiermee is het meteen jouw visitekaartje om een professionele indruk achter te laten.
- Gedetailleerde informatie – Via een brochure kan je een hoop (gedetailleerde) informatie over een product, dienst of bedrijf verstrekken. Dit is bij uitstek handig bij een beurs of presentatie, waar mensen komen met het doel om informatie (in de vorm van brochures) te verzamelen en zich daarin te verdiepen.
- Leesbaar – Papier leest vaak prettiger, zeker voor de personen die niet erg digitaal vaardig zijn. Je kan er dingen bij schrijven, raakt minder afgeleid door online ‘triggers’ en het is overzichtelijk. Bovendien prikkelt het de zintuigen: naast kijken, kan je het ook vasthouden en ruiken.
Brochures ontwerpen
Er bestaan mogelijkheden om het beste van beide werelden te combineren: brochures kan je digitaal ontwerpen – bijvoorbeeld in een pdf-bestand – waardoor je zowel online als offline de gewenste doelgroep kan bereiken.
Benieuwd naar ons ontwerp? Bekijk hier een voorbeeld.
Wat is beter: een digitale brochure of een gedrukte brochure?
De keuze tussen een digitale en een gedrukte brochure hangt af van hoe je je doelgroep wilt bereiken. Een digitale brochure is ideaal voor snelle en brede verspreiding via e-mail, websites of social media. Het biedt interactieve mogelijkheden zoals klikbare links, video’s en animaties, wat de betrokkenheid kan vergroten.
Een gedrukte brochure daarentegen biedt een tastbare ervaring die vaak een meer professionele en blijvende indruk maakt. Het is perfect voor persoonlijk contact, zoals op beurzen of bij klantbezoeken. Beide opties hebben unieke voordelen, en wij kunnen je adviseren over welke vorm het beste aansluit bij jouw doelen en strategie. In sommige gevallen kan een combinatie van digitaal en gedrukt de meest effectieve keuze zijn.