Onze diensten

Een winnend tenderontwerp

Als je meedoet aan een aanbesteding, wil je natuurlijk een goede indruk maken. Daarom is het belangrijk om jouw plan van aanpak te verbeelden in een pakkend design. Zo maak je complexe zaken begrijpelijk voor de beoordelaar én heb je een professionele uitstraling.

Of vraag een gratis adviesgesprek aan

Tender laten ontwerpen
Elke bladzijde stralend

Wij benadrukken

Jouw meerwaarde

Met ons ontwerp trekt jouw tenderplan in één keer de aandacht. Wij weten wat werkt, omdat onze wortels in de aanbestedingswereld liggen. We letten op jouw strategie en huisstijl en zorgen met een pakkend ontwerp dat jij je nóg meer onderscheidt van de concurrent.

Stap voor stap

Onze werkwijze

Neem contact op

Eerste contact

Leuk dat je een ontwerp wilt laten opmaken! Gebruik onderstaande knop om contact op te nemen.

We verzamelen de leukste ideeën voor het ontwerp

Brainstormsessie

We vragen je het hemd van het lijf en verzamelen de leukste ideeën voor het juiste ontwerp.

We ontwerpen een concept dat bij jouw doel(groep) past

Concept vormgeven

Tijd om onze creativiteit de vrije loop te laten! We ontwerpen een concept dat past bij jouw doel(groep).

We presenteren het concept

Presenteren

We presenteren het concept aan jou, zodat we bij jou kunnen peilen of we op de juiste richting zitten.

We voeren de feedback door en zetten de puntjes op de 'i'

Puntjes op de 'i'

We verwerken de feedback en maken de definitieve versie. Na jouw akkoord gaat het eventueel naar de drukker.

De definitieve versie kan je met trots de wereld in sturen

Oplevering

Je ontvangt het definitieve ontwerp in de afgesproken uiting. Nu kan je ‘m vol trots de wereld in sturen.

Zet nu de eerste stap

Naar een persoonlijke oplossing voor jou!

Of vraag een gratis adviesgesprek aan.

Overtuigen met tendervormgeving

Inschrijven op een aanbesteding is een bijzondere tak van sport. Het plan van aanpak, ook wel kwaliteitsplan of tenderplan genoemd, speelt hierin een steeds crucialere rol. We zien tegenwoordig dat volgens veel EMVI- of BPKV-beoordelingen de kwaliteitsscore goed is voor minstens 60% van de score (en soms zelfs voor de volle 100%). Dat betekent dat jouw plan van aanpak moet staan als een huis. Dat betekent natuurlijk dat je alle gevraagde aspecten uit de gunningsleidraad goed inhoudelijk beantwoordt, maar óók dat jouw plan positief opvalt. Hierin speelt grafische vormgeving een sleutelrol.

Waarom heeft mijn plan van aanpak vormgeving nodig?

Grafische vormgeving en inhoud gaan hand in hand. Dat betekent dat dat de visuele presentatie van jouw plan van aanpak een cruciale rol speelt om op te vallen in de ‘stapel’ die beoordelaars te zien krijgen. Je springt dus positief en professioneel in het oog. Alleen daarop ben je al onderscheidend van de concurrent. Maar de grafische vormgeving voor jouw tender heeft nog meer voordelen: het zorgt ervoor dat de tekst leesbaarder wordt (je neemt de lezer ‘visueel’ aan de hand mee door jouw plan) en je maakt complexe informatie in één oogopslag begrijpelijk. Geen wollige pagina’s, maar een echt uitnodigend plan dus.

Let wel op: zorg ervoor dat de grafische opmaak consistent is. Vermijd overmatig gebruik van visuele elementen die de tekst kunnen overweldigen of afleiden van de inhoud. Dat betekent dat de grafische elementen wel altijd relevant moeten zijn en de boodschap van je plan ondersteunen. Op die boodschap – conform de gunningsleidraad – word jij immers beoordeeld.

Hoe kan grafische opmaak de leesbaarheid en begrijpelijkheid van mijn plan verbeteren?
De inhoud van jouw plan van aanpak komt natuurlijk op de eerste plaats. Dit is immers de beantwoording op wat de beoordelaars willen lezen én waar jouw onderscheidend vermogen duidelijk wordt. Daarom zou het jammer zijn als deze inhoud nét niet lekker overkomt en je meerwaarde ondersneeuwt. Met grafische elementen geef je de inhoud structuur, maak je complexe informatie eenvoudig en laat je jouw meerwaarde er visueel uit springen. We leggen je graag uit hoe.

  • Versterken van de structuur. Het gebruik van grafische elementen zoals koppen, subkoppen, opsommingstekens en alinea-indelingen helpt bij het creëren van een duidelijke structuur in je plan. Door deze visuele hiërarchie kan de lezer gemakkelijk de belangrijkste onderdelen van je plan identificeren en de informatie sneller begrijpen. Daarnaast kun je gebruikmaken van visuele elementen zoals pijlen, lijnen, iconen en kaders om de relaties tussen verschillende onderdelen van je plan visueel weer te geven.
  • Complexe informatie begrijpelijk weergeven. Grafische opmaak biedt de mogelijkheid om complexe informatie op een visueel aantrekkelijke manier weer te geven. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van grafieken, tabellen (zoals een trade-off matrix), infographics en diagrammen om vergelijkingen of processen te illustreren. Maar ook faseringskaarten en stakeholderskaarten zijn een waardevolle toevoeging aan jouw plan. Heb je er bijvoorbeeld al eens aan gedacht om jouw aanpak in een begrijpelijk stripverhaal vorm te geven?
  • Visueel benadrukken van jouw meerwaarde. Met behulp van grafische opmaak kun je de aandacht vestigen op de unieke aspecten en de meerwaarde van jouw tenderplan. Gebruik bijvoorbeeld visuele accenten zoals kleur, kaders, vetgedrukte tekst of iconen om belangrijke punten, voordelen of resultaten extra te benadrukken. Door deze visuele versterking kunnen beoordelaars snel de essentie van jouw aanpak herkennen en onderscheid maken tussen jouw voordeel en dat van anderen.
Hoe kan grafische opmaak de leesbaarheid en begrijpelijkheid van mijn plan verbeteren?
De inhoud van jouw plan van aanpak komt natuurlijk op de eerste plaats. Dit is immers de beantwoording op wat de beoordelaars willen lezen én waar jouw onderscheidend vermogen duidelijk wordt. Daarom zou het jammer zijn als deze inhoud nét niet lekker overkomt en je meerwaarde ondersneeuwt. Met grafische elementen geef je de inhoud structuur, maak je complexe informatie eenvoudig en laat je jouw meerwaarde er visueel uit springen. We leggen je graag uit hoe.

  • Versterken van de structuur. Het gebruik van grafische elementen zoals koppen, subkoppen, opsommingstekens en alinea-indelingen helpt bij het creëren van een duidelijke structuur in je plan. Door deze visuele hiërarchie kan de lezer gemakkelijk de belangrijkste onderdelen van je plan identificeren en de informatie sneller begrijpen. Daarnaast kun je gebruikmaken van visuele elementen zoals pijlen, lijnen, iconen en kaders om de relaties tussen verschillende onderdelen van je plan visueel weer te geven.
  • Complexe informatie begrijpelijk weergeven. Grafische opmaak biedt de mogelijkheid om complexe informatie op een visueel aantrekkelijke manier weer te geven. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van grafieken, tabellen (zoals een trade-off matrix), infographics en diagrammen om vergelijkingen of processen te illustreren. Maar ook faseringskaarten en stakeholderskaarten zijn een waardevolle toevoeging aan jouw plan. Heb je er bijvoorbeeld al eens aan gedacht om jouw aanpak in een begrijpelijk stripverhaal vorm te geven?
  • Visueel benadrukken van jouw meerwaarde. Met behulp van grafische opmaak kun je de aandacht vestigen op de unieke aspecten en de meerwaarde van jouw tenderplan. Gebruik bijvoorbeeld visuele accenten zoals kleur, kaders, vetgedrukte tekst of iconen om belangrijke punten, voordelen of resultaten extra te benadrukken. Door deze visuele versterking kunnen beoordelaars snel de essentie van jouw aanpak herkennen en onderscheid maken tussen jouw voordeel en dat van anderen.
Waarom zou ik een grafisch ontwerper inhuren voor mijn plan van aanpak?

Het inhuren van een grafisch ontwerper tijdens de aanbesteding heeft vele voordelen. Een grafisch ontwerper heeft de expertise om jouw inhoud op de meest effectieve en visueel aantrekkelijke manier te presenteren. Ze hebben kennis van kleurgebruik, typografie en lay-out en kunnen deze elementen op een harmonieuze manier combineren om jouw strategie en aanpak te versterken. Bovendien weet een goede grafisch ontwerper hoe je een interactief ontwerp maakt. Dat wil zeggen dat jouw plan er niet alleen mooi uitziet op papier, maak op een scherm. Daarnaast zorgt de ontwerper voor een goede weergave van jouw huisstijl en ontwerpt hij bijvoorbeeld infographics, tabellen en grafieken die ervoor zorgen dat moeilijke inhoud snel duidelijk is voor de beoordelaar. Kortom: ze doen er alles aan om tot een winnende inschrijving te komen.