Onze diensten

Brochures van de hoogste kwaliteit

Jij wil mensen informeren. Bijvoorbeeld over jullie nieuwe producten of diensten. Deze informatie kan je goed kwijt in een brochure. De tekst heb je wellicht al (bijna) af. Nu zoek je nog een uitnodigende look-and-feel, zodat jouw boodschap straks écht binnenkomt.

Of vraag een gratis adviesgesprek aan

Brochure laten ontwerpen
Perfecte balans tussen tekst en beeld

Wij ontwerpen

Jouw blikvanger

Wij zoeken de perfecte balans tussen tekst en beeld, zodat jouw boodschap goed uit de verf komt. Want: de eerste indruk telt. Onze grafisch ontwerpers verdiepen zich in jou en jouw doel(groep). Zo zorgen we dat je de lezer boeit met inhoud én vorm.

Stap voor stap

Onze werkwijze

Neem contact op

Eerste contact

Leuk dat je een ontwerp wilt laten opmaken! Gebruik onderstaande knop om contact op te nemen.

We verzamelen de leukste ideeën voor het ontwerp

Brainstormsessie

We vragen je het hemd van het lijf en verzamelen de leukste ideeën voor het juiste ontwerp.

We ontwerpen een concept dat bij jouw doel(groep) past

Concept vormgeven

Tijd om onze creativiteit de vrije loop te laten! We ontwerpen een concept dat past bij jouw doel(groep).

We presenteren het concept

Presenteren

We presenteren het concept aan jou, zodat we bij jou kunnen peilen of we op de juiste richting zitten.

We voeren de feedback door en zetten de puntjes op de 'i'

Puntjes op de 'i'

We verwerken de feedback en maken de definitieve versie. Na jouw akkoord gaat het eventueel naar de drukker.

De definitieve versie kan je met trots de wereld in sturen

Oplevering

Je ontvangt het definitieve ontwerp in de afgesproken uiting. Nu kan je ‘m vol trots de wereld in sturen.

Zet nu de eerste stap

Naar een persoonlijke oplossing voor jou!

Of vraag een gratis adviesgesprek aan.

De kunst van een goede brochure

Je komt brochures op verschillende plekken en in alle soorten en maten tegen. Ze hebben over het algemeen een informatieve functie. In tegenstelling tot een flyer of folder, kunnen in brochures grotere hoeveelheden informatie makkelijk worden gebundeld. Zo kun je denken aan brochures met de programmering van concerten, brochures met daarin de inhoud van opleidingen aan de universiteit, maar ook brochures die je tegenkomt bij de tandarts, met daarin uitleg over hoe je zorgt voor een gezond gebit.

Hoe ziet een brochure eruit?

Met een brochure bedoelen we een klein, gebonden boekje waarin je meer details kwijt kunt dan in een folder. Een brochure heeft namelijk meer pagina’s. Dat heeft een reden: het wordt voor andere doeleinden ingezet. Je deelt een brochure bijvoorbeeld uit aan aankomende studenten na een open dag, aan geïnteresseerden na een productpresentatie of aan toeristen die de bezienswaardigheden in de omgeving willen ontdekken. Een brochure begint vaak met een omslag die duidelijk maakt wat voor informatie er in de brochure te vinden is én die de lezer uitnodigt en nieuwsgierig maakt. Voor dat laatste is een pakkend design natuurlijk erg belangrijk. Hierna volgt een goed geschreven tekst met de juiste informatie.

Wat zet ik in een brochure?

Hoewel je in een brochure meer tekst kwijt kan dan in een flyer of folder, is het nog steeds belangrijk om de tekst kort en bondig te houden. Zo blijft het voor de lezers behapbaar en begrijpelijk. Geef daarom een inleiding en/of persoonlijk voorwoord, waarin je introduceert wat er in de brochure te lezen is. Vervolgens bied je de tekst gestructureerd aan, dus met duidelijke titels, tussenkopjes en alinea’s. Waarschijnlijk wil je de lezer ook nog aanzetten tot actie; hiervoor gebruik je een ‘call to action’ zoals ‘bestel jouw gratis proefproduct op onze website’. Uiteraard sluit je de brochure af met jullie contactgegevens.

Waarom heeft een brochure grafische vormgeving nodig?

Grafische vormgeving ondersteunt jouw doel. Het is daarmee van grote meerwaarde: het stelt de lezer in staat zijn aandacht bij de tekst te houden en voorkomt afdwaling. Door de informatie op een heldere, aantrekkelijke wijze te presenteren, en daarnaast in overeenstemming met een huisstijl aan te kleden, creëer je een zekere mate van herkenbaarheid bij de lezer. Je kan verschillende grafische elementen gebruiken om jouw boodschap pakkend aan de lezer te presenteren. Dat gaat verder dan kleurgebruik en lettertype: denk aan illustraties, grafieken of infographics om informatie overzichtelijk weer te geven, maar ook aan verschillende papiersoorten en -formaten om jouw brochure onderscheidend te maken.

Waarom bereik ik met een brochure resultaat?

We horen je denken: waarom zou ik nog de moeite steken in een brochure als men tegenwoordig alles online leest? Toch kent het gebruik – ook nu nog – voordelen:

  • Tastbaar – Een brochure is tastbaar. Je kan het doorbladeren, meenemen naar huis en het biedt de mogelijkheid de informatie fysiek aan anderen door te geven. Hiermee is het meteen jouw visitekaartje om een professionele indruk achter te laten.
  • Gedetailleerde informatie – Via een brochure kan je een hoop (gedetailleerde) informatie over een product, dienst of bedrijf verstrekken. Dit bij uitstek handig bij een beurs of presentatie, waar mensen komen met het doel om informatie (in de vorm van brochures) te verzamelen en zich daarin te verdiepen.
  • Leesbaar – Papier leest vaak prettiger, zeker voor de personen die niet erg digitaal vaardig zijn. Je kan er dingen bij schrijven, raakt minder afgeleid door online ‘triggers’ en het is overzichtelijk. Bovendien prikkelt het de zintuigen: naast kijken, kan je het ook vasthouden en ruiken.

Er bestaan mogelijkheden om het beste van beide werelden te combineren: brochures kan je digitaal maken – bijvoorbeeld in een pdf-bestand – waardoor je zowel online als offline de gewenste doelgroep kan bereiken.