Onze diensten

Een jaarverslag met een professionele uitstraling

In een jaarverslag deel je de resultaten van jouw bedrijf. Dat kan natuurlijk in een simpel document. Maar dit is juist het moment om jullie prestaties met trots te delen. Met de juiste opmaak is een jaarverslag in één klap een stuk aantrekkelijker.

Of vraag een gratis adviesgesprek aan

Jaarverslag laten ontwerpen
Infographics en informatie tot leven brengen

Wij brengen

Jouw bedrijfsverhaal tot leven

Maak van je jaarverslag een krachtig statement. Onze grafisch ontwerpers creëren een document dat niet alleen informeert, maar ook inspireert. Dat kan op papier, maar ook digitaal en interactief. Zo krijg jij een jaarverslag dat je met trots deelt.

Stap voor stap

Onze werkwijze

Neem contact op

Eerste contact

Leuk dat je een ontwerp wilt laten opmaken! Gebruik onderstaande knop om contact op te nemen.

We verzamelen de leukste ideeën voor het ontwerp

Brainstormsessie

We vragen je het hemd van het lijf en verzamelen de leukste ideeën voor het juiste ontwerp.

We ontwerpen een concept dat bij jouw doel(groep) past

Concept vormgeven

Tijd om onze creativiteit de vrije loop te laten! We ontwerpen een concept dat past bij jouw doel(groep).

We presenteren het concept

Presenteren

We presenteren het concept aan jou, zodat we bij jou kunnen peilen of we op de juiste richting zitten.

We voeren de feedback door en zetten de puntjes op de 'i'

Puntjes op de 'i'

We verwerken de feedback en maken de definitieve versie. Na jouw akkoord gaat het eventueel naar de drukker.

De definitieve versie kan je met trots de wereld in sturen

Oplevering

Je ontvangt het definitieve ontwerp in de afgesproken uiting. Nu kan je ‘m vol trots de wereld in sturen.

Zet nu de eerste stap

Naar een persoonlijke oplossing voor jou!

Of vraag een gratis adviesgesprek aan.

Een aantrekkelijk en overzichtelijk jaarverslag

Ieder jaar moeten de meeste bedrijven er weer aan geloven: het jaarverslag. Hoewel een jaarverslag vaak wordt beschouwd als een saai document waar geen einde aan lijkt te komen, is dat helemaal niet nodig. Een beetje creativiteit en originaliteit doen namelijk wonderen. Je kunt een jaarverslag juist inzetten als visitekaartje, om de lezers te overtuigen waar jóuw bedrijf toe in staat is.
Wat staat er in een jaarverslag?

Een jaarverslag is een overzicht van de gebeurtenissen binnen een bedrijf van het afgelopen jaar. Naast de verplichte financiële verantwoording of jaarrekening, kent het in principe geen vast format. Wel bestaat er een aantal onderdelen dat je vaak in een jaarverslag terugvindt. Denk bijvoorbeeld aan een korte samenvatting van hetgeen in het jaarverslag is opgenomen, een profielschets van de organisatie, de werkmethodes – waaronder missie, visie, strategieën en doelstellingen – en de reeds behaalde successen. Dit kan verschillen per bedrijf en hangt onder andere af van de aanpak rondom de inhoud en vormgeving van het jaarverslag.

Waarom heeft een jaarverslag grafische vormgeving nodig?
Een omvangrijk document met een ’veilige’ opmaak nodigt niet bepaald uit tot lezen. Wanneer je van de lezers verlangt dat zij jouw jaarverslag van begin tot eind bestuderen én daadwerkelijk weten hun aandacht erbij te houden, is een goede opmaak simpelweg onmisbaar. Waarom? Hieronder hebben we 3 redenen op een rijtje gezet!

  • Aantrekkelijkheid vergroten – Er bestaan geen vaste vormgevingseisen. De mogelijkheden zijn dus eindeloos. Je kunt een jaarverslag dan ook prima inzetten als promotiemiddel, met behulp van een unieke en aantrekkelijke vormgeving die past bij jouw bedrijf(svoering).
  • Leesbaarheid krijgt een boostEen jaarverslag moet leesbaar zijn; niemand zit te wachten op een jaarverslag waarin je door de bomen het bos niet meer ziet. Aangezien een jaarverslag veel informatie bevat, is het handig om structuur aan te brengen met behulp van grafische vormgeving. Zo is het niet alleen een opsomming van gebeurtenissen waar velen vaak al mee bekend zijn.
  • Digitaal en interactief mogelijk – Nu we het toch over de vorm hebben; de meesten denken bij een jaarverslag aan een papieren document. Dit zien we echter steeds minder terug. Bedrijven en organisaties kiezen er vaker voor om hun jaarverslag digitaal te verspreiden en te experimenteren met de vormgeving. Mede door de ontwikkelingen binnen het digitale landschap en de (terechte) focus op duurzaamheid, wordt het papieren jaarverslag minder populair.
Hoe realiseren wij een passende vormgeving voor een jaarverslag?

Het opmaken van een jaarverslag vergt de nodige expertise. Om een vormgeving te realiseren die voor de volle 100% past bij jouw bedrijf is een specifieke combinatie van kleuren, stijlen en andere grafische tools nodig. Alleen zo staat de vormgeving in dienst van jouw jaarverslag en is het daarmee een ondersteuner van jouw boodschap. Aangezien dit een hele opgave is, doe je er goed aan om een grafisch vormgever of ontwerper in te huren.

Deze grafisch ontwerper zal zich onder andere bezighouden met lettertypes, kleurgebruik, papierformaat, de layout en structuur van het jaarverslag – bijvoorbeeld door alinea’s te verplaatsen, uit te lijnen aan de hand van marges en door gebruik te maken van koppen en titels. Maar ook andere visuele elementen, zoals infographics, diagrammen en foto’s en illustraties mogen natuurlijk niet ontbreken.