Onze diensten

Beursmateriaal dat jou laat stralen

Je hebt een geweldige presentatie klaarliggen, maar je mist nog het juiste beursmateriaal om jouw merk echt te laten schitteren. Met het juiste ontwerp worden alle bezoekers nieuwsgierig naar jouw verhaal. Het is tijd om gezien te worden!

Of vraag een gratis adviesgesprek aan

Beursmateriaal laten ontwerpen
Uitwerking ontwerp

Wij helpen jou

Blijvende indruk te maken

Of het nu gaat om stands, banners, beurswanden, flyers, POS-materialen of displays; wij begrijpen het belang van een krachtige presentatie van jouw merk. Met onze creativiteit brengen we jouw boodschap op elke beursvloer tot leven.

Stap voor stap

Onze werkwijze

Neem contact op

Stap 1

Kennismaking
en offerte

Concept ontwerp

Stap 2

Brainstorm
en concept

Ontwerp presenteren

Stap 3

Presenteren
en feedback

Uitwerking ontwerp

Stap 4

Uitwerking
ontwerp

Oplevering

Stap 5

Oplevering
en drukwerk

Zet nu de eerste stap

Naar een persoonlijke oplossing voor jou!

Of vraag een gratis adviesgesprek aan.

Beursmateriaal: een effectieve marketingoplossing om indruk te maken

Een beurs is bij uitstek een gelegenheid om jouw diensten te promoten, nieuwe producten te ontdekken of juist potentiële klanten te werven. Er bestaan verschillende manieren om de aandacht van potentiële klanten te trekken én vast te houden. Om je een handje te helpen, zetten wij alle ins en outs rondom (het ontwerpen van) beursmateriaal in dit artikel voor jou uiteen.

Waarom zou ik deelnemen aan een beurs?

Op de beurs kun je in contact komen met geïnteresseerden; de bezoekers komen er immers met een bepaald doel of bepaalde interesse en zijn uitermate benieuwd naar wat jij te vertellen hebt. Dit vergroot tevens de kans dat jij jouw diensten en producten kunt aanprijzen of zelfs verkopen. Kortom, de beurs is bij uitstek dé gelegenheid om de zichtbaarheid en het bereik van jouw bedrijf te vergroten.

Naast potentiële klanten ontmoet je naar alle waarschijnlijkheid concurrenten – of concullega’s – binnen jouw vakgebied. Doe hier vooral je voordeel mee, want afkijken mag. Wat werkt goed en wat werkt juist minder goed? Wat speelt er binnen de doelgroep die jij wilt bereiken? En op welke manier kun jij tegemoetkomen aan de behoeften van jouw (potentiële) klanten? Als je dit in goede banen kunt leiden, bestaat er een grote kans dat je jouw netwerk verbreidt, naamsbekendheid vergroot en reputatie versterkt; zo laat je zien dat jouw bedrijf het werk écht serieus neemt.

Welke soorten beursmateriaal bestaan er?

*Beursmateriaal kun je – zoals de naam al doet verraden – gebruiken tijdens een beurs, presentatie of event. De voornaamste functie van beursmateriaal is het werven van klanten en het vasthouden van hun aandacht. Hiervoor is het echter wel van belang dat jouw beursmateriaal aansluit op de interesses van de beoogde doelgroep en de manier waarop je van plan bent hen naar jouw stand te ‘lokken’. Dat kan met een goed ontwerp. Beursmateriaal bestaat in verschillende soorten en maten, waarbij er vaak een onderscheid wordt gemaakt tussen groot en klein beursmateriaal.

Grote materialen kun je gebruiken als inrichting of aankleding rondom de stand. Enkele voorbeelden van grote beursmaterialen zijn:

  • Roll-up banners, beurswanden en -displays
  • Informatiezuilen en (achtergrond)doeken
  • Reclameborden
  • Posters en spandoeken
  • Vloerstickers

Kleine materialen kun je tijdens de beurs uitdelen aan iedereen die langs jouw stand loopt. Hier staan de bedrijfsnaam en het logo op, zodat potentiële klanten weten met wie ze te maken hebben en jouw bedrijf (beter) onthouden. Enkele voorbeelden zijn:

  • Visitekaartjes
  • Pennen
  • Sleutelhangers en keycords
  • Kleine stickers
  • Drukwerk, zoals flyers, folders, bedrijfs- of informatiebrochures
Hoe trek ik bezoekers naar mijn beursstand?

Op de beurs wil je vanzelfsprekend indruk maken op potentiële klanten. Het is immers de bedoeling dat geïnteresseerden een bezoekje (komen) brengen aan jouw stand en niet uitkomen bij jouw concullega’s een paar stands verderop. Omdat een beurs voor velen massaal kan overkomen, is opvallen noodzakelijk. Veel stands lijken op elkaar en iedereen is van plan zijn bedrijf zo goed mogelijk te promoten. Door ervoor te zorgen dat jouw stand een unieke en professionele uitstraling heeft, trek je de aandacht zonder dat dit ten koste hoeft te gaan van de boodschap die je wilt overbrengen.

Met beursmateriaal dat bij jouw bedrijf past, breng je een beursstand écht tot leven. Niet alleen de inrichting van de stand is belangrijk, het is eveneens wenselijk om te kiezen voor een overkoepelende stijl. Door jouw bedrijf op de kaart te zetten met behulp van herhaalde, visuele elementen, zoals posters en vloerstickers, kun je de doelgroep een duwtje in de goede richting geven. Door (vak)kundig ontworpen beursmateriaal laat je een ambitieuze, positieve indruk achter en is het vervolgens makkelijker voor bezoekers om jouw bedrijf te onthouden.

Hoe zorg ik voor een goede uitstraling op een beurs?

Op de beurs kun je jouw bedrijf presenteren met een ingerichte stand, displays en presentatiewanden. Maar wat is nou de juiste uitstraling? Kortom: hoe wil je overkomen op potentiële klanten? Dit hangt vanzelfsprekend af van het specifieke bedrijf en de soort beurs, maar een goede uitstraling en een blijvende eerste indruk zijn van niet te onderschatten belang voor het succes van jouw bedrijf. Hierbij een paar handige tips om jouw bedrijf goed op de kaart te zetten:

  • Weet wat je wilt uitstralen. Kies je voor een formele, subtiele of uitbundige uitstraling? Dan is het al een stuk makkelijker om jouw voorkeuren hierop af te stemmen. Je kunt beursmateriaal immers compleet vormgeven naar jouw wensen en eisen, zodat het een accurate afspiegeling is van jouw bedrijf. Stem de grafische vormgeving tevens af op de behoeften van de doelgroep die jij wilt bereiken. Door het ontwerp hierop aan te laten sluiten, trek je potentiële klanten ongetwijfeld over de streep. Een kleine tip: kies wel voor een stijl die eenduidig is. Een wirwar aan kleuren en stijlen komt immers erg rommelig over.
  • Zorg voor herkenbaarheid. Beursmateriaal dat is opgemaakt met inachtneming van een terugkerende huisstijl zorgt voor herkenbaarheid en laat een professionele indruk achter. Zo kunnen potentiële klanten direct onderscheiden om welk bedrijf het gaat kun je direct (een deel van) het bedrijfskarakter prijsgeven. Dit is dan ook de reden dat veel bedrijven hiervoor kiezen.
  • Trial and error. Vergeet niet dat jouw uitstraling waarschijnlijk onderhevig zal zijn aan verandering. Probeer erachter te komen wat op creatief vlak werkt voor jouw bedrijf, van fouten leer je immers. Een stijl en ontwerp kan altijd worden aangepast, geïnventariseerd of verbeterd. Wees daarom niet bang om eens uit jouw comfortzone te stappen en mee te gaan met de tijd, misschien is het wel een schot in de roos!